07 August 2011

diri seorang saya: part II

saya semakin lali dengan dugaan ini..walaupun saya letih, saya pressure..mungkin saya mengalami simptom darah tinggi..tapi saya tahu sia2 saja saya berasa semua itu..kerana apa yang pasti saya wajib mengharungi dugaan ini..tiada ruang untuk melepaskan diri..

saya cuba optimiskan diri..walaupun diasak dan didesak secara tidak langsung, dititipkan tugasan2 luar hakiki..saya masih gagah tersenyum..biar semuanya terpendam dalam hati sahaja..walaupun hak saya dinafikan..walau etika saya dimomokkan..biarkan..biarkann..

syukur..rakan2 sepejabat masih boleh berkompromi..maka adalah sedikit ruang untuk bernafas..sedikit cahaya dalam kegelapan..apa yang perlu saya buat sekarang adalah memberikan mereka kepercayaan..untuk meneruskan apa yang telah dipraktikkan selama ini..saya cuba, memberikan yang terbaik..untuk kami semua..

hidup tanpa diuji mungkin istidraj'..jauh dari kasih sayang Allah..maka saya terima ujian ini..asalkan saya mendapat pandangan rahmat dariNya..faham saya, biar susah sementara, paling lama 80-90 tahun sahaja..selepas itu hilanglah sengsara, moga saya akan bergembira di sana..sana yang abadi..

tatkala menulis..bumi bergegar..mungkin bumi juga sedang teruji...Wallahua'lam

6 comments:

SkinZainol said...

abah...gegaran tu sbb kerja2 kat bangunan blakang tu la...bkn gegaran gwmpa bumi...huhuuhuh

tp agak ngeri la jugak kan....

abahsofea said...

ya kinah!

gegaran steamroll pun dah macam nie..apatah lagi gegaran gempa bumi..huhu

dzuraidah said...

akhirnya...
:)

abahsofea said...

what is "akhirnya" dzuraidah?? :)

dzuraidah said...

akhirnya anda dapat memberi sedikit ruang untuk sedikit cubaan..

abahsofea said...

saya sedar bahawa hidup ini hanya ada dua pilihan..samada betul atau salah..dosa atau pahala..maka seperti kata kamu "biarkan ujian itu menghapus dosa kita dan meninggikan martabat kita" :)