04 January 2010

Welcome 2010!!


Wow!! sedar tak sedar dah masuk tahun baru..ber+ umur..ber+ harta...ber+ anak..ber+ hutang..dan macam2 ++ lagi..semua makhluk di bumi nie dapat bahagian masing2 yang ditentukan oleh Allah S.W.T..aku juga tak terlepas oleh ujian dan dugaan..banyak yang aku belajar dalam tempoh 2tahun nie (2008 - 2009) exactly since aku quit dari UMW..



jatuh..tersungkur..pahit..getir semua aku dah rasa dalam tempoh 2tahun nie..mujurla dalam tempoh tue juga masih ada yang sayangkan aku..yang terus menyokong dan mendoakan aku..siapa orang itu biarlah antara aku dan Dia sahaja yang Maha Mengetahui..


aku seakan dikejutkan dari mimpi yang indah lepas aku keluar dari UMW (atas kerelaan aku sendiri)..keluar dari kepompong keselesaan alam korporat untuk bergelumang dengan alam baru yang menjanjikan realiti kehidupan..erti persahabatan..erti kasih dan sayang..


syukur..akhirnya beberapa hari sebelum berakhirnya tahun 2009..aku berjaya bangun semula..walau masih terpaksa dipapah, aku bertambah gagah..dan keyakinan aku kembali terbina..perlahan-lahan


hanya aku dan diriku yang mengetahui peritnya kehidupan yang aku tempuhi selepas keluar dari UMW..terlalu banyak ujian hinggakan satu ketika aku seakan menyesali keputusan meninggalkan A-Billion-Profit Company tue..tapi Allah masih menyayangi aku walaupun aku pernah "gagal" menjadi khalifah yang baik..Alhamdulillah terima kasih Tuhan


Kedatangan tahun 2010 nie juga seakan memberi peluang untuk aku bangun mencapai segala impian aku..kembali menyoroti jalan kejayaan masa depan yang pernah aku rancang dahulu..mungkin kalian tertanya2 apa yang cuba aku kongsikan..TIDAK!!! aku bukannya mahu berkongsi..aku sekadar ingin meluahkan apa yang terbuku di hati..


InsyaAllah ada beberapa plan yang aku rancangkan untuk dijayakan secara bersendirian, keluarga juga rakan-rakan..aktiviti untuk Sofea Heritage Enterprise (s.h.e) juga dirancang secermat mungkin..aku mahu syarikat kecil ini terus bertahan sekurang-kurangnya hingga anak aku - Azzalea Sofea cukup matang untuk mengerti jerih perih seorang abah mempersiapkan ekonomi masa depan anaknya..


Apa yang aku harapkan adalah sokongan dan doa yang tidak putus dari kawan-kawan sejati..juga dari isteri, anak, keluarga dan semestinya kedua ibu bapa aku..doakan aku ya!!!



2 comments:

ieda said...

kdg2 tuhan uji hambaNYA kerana DIA tahu kita mampu menaggungnya...tiada dugaan yg diuji jika kita tak mampu nak tanggung...moga sukses dan perolehi kejayaan hendakNYA....

abahsofea said...

"Tidak akan aku membebani hambaKu melainkan dengan bebanan yang tertanggung oleh mereka"..semoga tahun 2010 nie menjanjikan seribu satu kemanisan dalam hidup kita..ameen