25 September 2011

b.e.n.a.n.g

melihat diri sofea..hidup sofea..umpama melihat gelungan benang putih..yang belum diusik simbahan warna..yang belum berserabut urat pintalnya..

benang itu..sudah 2tahun 5bulan 27hari aku miliki..pinjaman Ar Rahman..sedikit2 benang itu aku kait untuk dijadikan selembar kain..kain yang aku harapkan sesofea namanya..kain yang menjadi pelindung dari sapaan bayu dingin..kain yang melindung biasan haba..

tatkala ku jahit..ada yang tidak kemas sisinya..ada yang tidak kuat jalinannya..semua kerana kedangkalan aku..kecetekan ilmu aku..benar..semua yang terjadi dan akan terjadi, aku yang perlu dipersalahkan..kerana kain itu tidak pernah meminta untuk dipintal..dan dijalin..

moga sofea terus terpelihara..walaupun bila aku sudah tiada..

dia tidak tahu apa yang menantinya di depan sana..

No comments: