30 June 2009

sun"off"day trip 1: bukit wang.dusun cherok latah.

wOwO..first time selepas setahun aku join DXN ble buat trip macam nie..actually ekspedisi "mempromote" kebun bapak aku tu..try2 nak suruh budak2 nie share duit beli kebun tu..hehe especially mr teoh wei loon & ms eng seah yeam yang kaya itew!! First we depart from DXN lebih kurang kul 9.00 pagi..(lepas antar bini aku ler)..then sampai Hutan Bukit Perangin @ nama "kampung"nya..Bukit Wang dalam pukul 9.45pagi..selepas almost 15minutes stuck kat highway ~ jam pasal budak2 UUM nak register..

peserta-peserta kursus PLKN II ~
ada yang first time p Bukit Wang..ish ish!!


makan ini ditaja oleh Ida Katering (nasik lemak kuning)
&
Nyonya Eng Kitchen (brownies & sandwich)..TQ!!

jalan~jalan yang mendamaikan..

Lepas lepak2 sambil mengenyangkan perut, lebih kurang pukul 11.00 kami bertolak ke kebun bapak aku kat Cherok Latah yang agak lama tak diuruskan mengikut Amalan Perladangan Baik..mujurla aku berenti beli buah durian kampung 4 bijik = RM10.00 (selepas sesi tawar menawar dengan pakcik jalanan)..kalau nak harap durian kebun aku, ada la sebijik jumpa..tu pun last2 aku bawak balik umah mak aku ja..hehe..

satu-satunya hasil pada hari tu!! boleh la..daripada tak dak..

manggis & rambutan yang belum dimasak..
bakal menjadi rebutan peserta pada trip ke-2 nanti..


peserta-peserta survivor series kali nie..kesian..
ada OKU sorang tu..siap pakai tongkat..


tu dia..pakat2 pulun noo... tapi last2 pakat tak mau makan..

couple of the month ~ mr teoh & his

penat ajak budak2 nie..durian 4bijik pun tak abis 8 orang makan..
emm siap eng tapau bawak balik lagi tu!!


Hidangan terakhir trip kali nie ~ nasi ayam periuk besar ~
tp rasanya zeffee lagi besh!!

Basicly..aku bagi ** je untuk trip kali nie..nak kata best sangat pun tak..bosan sgt pun tak..lebih kepada nak release tension + bodek-bodek kot2 mr teoh nak beli kebun bapak aku tu..hehe RM200,000.00 je..sesapa yang berminat..boleh isi borang & Q untuk urusan jual beli!!

No comments: