09 July 2011

"..tahi cicak.."

bila direnung..melihat kelakuan dan perbuatan dahulu..aku sedih. selayaknya tempat aku adalah di tempat yang semua orang beriman tidak mahukannya. neraka. betapa jahil, lalai dan alpanya aku..

"Demi masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran.." 

kekadang..aku sedih. malu dengan diri sendiri. terasa aku ini tidak ubah seperti seketul tahi cicak di hadapan Allah..lebih banyak sisi hitam dari yang putih..

2 comments:

mar!ahaf!z said...

bila jumpa wardina aritu, byk perkara yg maria belajar dari dia. kita kene bersyukur kerana diberi kesedaran syidi, bukan terus menerus dalam kejahilan. kita masih ada peluang untuk perbaiki diri...insya Allah.
yang lepas tu biarla.

abahsofea said...

thanks Qibby..
cuma malu..segan..sedih..kdg2 bila tengok ustaz muda2..dengan ilmu agama yang tinggi, terasa kecik betul diri nie..fikir plak apa yang dah dilalui..mmg rugi sangat2..