18 November 2012

9 hari

assalamualaikum..

alhamdulillah..dah selamat masuk opis selepas cuti 9hari..sat pulak rasanya..best klau ble tambah cuti 90 hari!

rombongan bertandang ke Teluk Intan dah selesai..

balik tu..rest sehari pastu berkonvoi ke CH pun selesai..

balik tu servis mioih black sophea jane pun dah selesai..rabak rm450 (..normal servis je tu!..)

kenduri berkhatan anak abg lan media pun berjaya attend..di samping lawatan sosial ke rumah tok&wan dan ke rumah pak jang..

cuma..nak kata really enjoy pun tak jugak..entahlah..selama cuti 9hari nie aku mcm 'lost' something..tak enjoy pun cuti nie..

rumah kat bukit raja dan dataran otomobil ada org dah merisik..cuma aku dh jemu sebab risik tapi senyap sunyi pastu biaq aku tertunggu-tunggu..walhal aku bukan desperado sangat nak jual..

lagi tak best..sewa rumah dataran otomobil untuk bulan 11 ni still belum bank-in..gila ka hapa kompeni ni..dah 18hb nie..klau ikut contract of agreement mmg layak sgt kena saman nie..dah breach of contract..dalam agreement kata setiap 1hb..selama ni pun asyik terbabas tapi paling lambat sampai 11hb ja..tak la mcm nie..

kalau telefon, gerenti depa bagi alasan public holidays aritu yang menyebabkan payment delay..

kadang-kadang, kerenah mcm ni la buat aku tawar hati nak hold rumah shah alam tu lama-lama..payah oo monitor rumah sewa dari jauh!

tapi tu la..shah alam la ni makin canggih..i-city tu siap ada rumah salji, wetworld bagai..mmg untuk long term investment ada good prospect la..cuma takut jantung aku tak cukup kuat ja nak hold lama-lama..haha

aku ingat..klau dah jual dua-dua rumah tu, aku nak guna profit margin yang tak la banyak mana tu untuk setelkan ptptn dan hutang kelisa..the rest tu maybe bayaq installment mioih untuk 2 tahun ka..boleh la aku tarik nafas sket..sementara nak tunggu sah jawatan (..kalau org nak sahkan la..haha..)

No comments: