17 August 2011

:: my pride ::

hari nie geng kaizen serial bertanding dalam Kuiz Kualiti..opponent team juara bertahan cakna (koleksi khas & media)..yup..kami kalah..tapi aku tetap bangga dengan k.dah, k.long, aniza jugak ira..

 with Ustaz Helmi Salam..kawan & manusia yang baik

kalah dengan 60 markah..adalah OK untuk aku..at least bukan tercorot..dan lebih penting semangat & keberanian depa untuk try..giving the best..and pressure diri sendiri untuk hafal few facts!

 penyokong mati-keras team masing2 :)

aku tau..yang depa dah bersungguh2..itu yang aku nak tengok..kalah menang itu adat..klau semua nak menang sapa yang nak kalah..lagipun ini bukan exam, yang soalannya semua sama..kuiz nie lebih kurang mcm race jugak..sapa yang nasib baik, dapat soalan kachang dhal maka agak mudah untuk collect points..that is why aku still bangga dengan depa walaupun depa kalah..at least dah cuba..cuba dengan keras (bersungguh-sungguh!)

 masa nie tengah fight! terbaeklah..

klau tahun depan aku masih di siri, insyaAllah team kaizen serial akan lebih bersedia..kuiz nie kena banyak spend masa membaca..masalahnya our department is among the busiest department especially bulan 7,8,9,10..dengan komitmen keluarga, berapalah sangat masa yang boleh diluangkan untuk membaca..mostly based on experience atau hear say..sebab tu aku cakap aku tetap bangga! 

klau ditakdirkan tahun depan aku dah takdak di sini..atau ditukar ke bahagian lain, aku sentiasa mendoakan kejayaan team kaizen serial..bahagian kedua yang aku berkhidmat secara rasmi..sama macam aku doakan bahagian automasi, yang mendapat 90 mata tadi..

 
serial kaizen, mamat & minah tumpang..

8 comments:

Yanz said...

Tahniah Group Kaizen! Ky juga berbangga dengan team G & E. Walau dapat 60 marks tapi dorang dah buat yang terbaik. Kalau ky join da quiz pown blom tentu boley jawab soklan² power tu. Tahniah jugak kat gang Atomasi. Tengok lah sapa join. ;)

abahsofea said...

haha..betul la KY..klau saya join belum tentu ble dapat 60..KY lain la..bijak dan hebat..hehe

automasi ada dzuraidah..dia bekas top student dulu..mana aci!

Yanz said...

Ky skolah dulu selalu dapat nomot corot ja abah. Ky bukan kategori budak cerdik macam abah. Nak masuk quiz pun pikiaq nam ploh nam kali.Dapat masuk u macam rezeki ja. Tahun depan kalu Allah pnjangkan umo..nak jugak join. Tapi sebelum tu kena polish dulu kepala otak yang tersumbat ni. He3

abahsofea said...

mungkin budak sekolah KY semua super brilliant kot..sabit tu budak cerdik mcm KY boleh dapat nomot comot..klau saya masuk sekolah KY pakai xdak nomot la..chegu pun xtau nak letak nomot berapa..haha

KY nak join team depan?? abeslah team lain! = ='

dzuraidah said...

congrats to kaizen team. :)

Ya. Cik An dgn Kak Ilah memang terer.

terima kasih syidi, buat lawak top student.

:p


p/s: if i were in their shoes sure terharu.

abahsofea said...

zu..saya tahu kamu saja jawab bagi salah tadi..sebab kamu memang seorang yang humble dan tidak suka menunjuk2 kepandaian (same spesies dengan KY)

its OK zu..time to sokong Automasi pulak..ahaha

dzuraidah said...

tadi tu saja nak bagitau kata tak tengok benda2 lara mcm anugerah bintang popular tu. hahahaha

*ok. tipu. memang tak tau.

abahsofea said...

ahaha..sama macam saya cakap kat Ustaz Helmi Salam tadi "silap la tanya zu pasai soalan dunia hiburan.." ahahaha