10 November 2011

antara penguin, gay & seksualiti merdeka

entry berat! perlukan ruang pemprosesan data yang agak banyak dalam memori otak! tapi..atas dasar tanggungjawab, digagahkan jugak palotak nie berfikir kerana itu tujuannya ALLAH kurniakan akal pada kita..kan?? moga kita semua menolak idea gila ini!


umumnya, ramai antara kita yang sedar akan cubaan menjadikan malaysia sebuah negara yang bukan sahaja bebas bersuara atas prinsip demokrasi tapi juga bebas melakukan apa saja mengikut kemahuan nafsu atas tiket "bakal negara maju"..

mereka kata "Kami percaya bahawa kita semua berhak untuk bertanggungjawab terhadap tubuh kita sendiri. Kita percaya setiap orang berhak untuk menyayangi dan disayangi, sama ada dia gay, lesbian, biseksual, transgender, heteroseksual, aseksual, panseksual dan sebagainya.."

ayat macam bagus kan..prihatin dan mengamalkan prinsip kesamarataan..

semua yang mengaku beriman pada ALLAH SWT perlu menolak prinsip kesamarataan yang tak berasas ini! demi iman! demi keselamatan kita ketika menghadapNYA nanti..

bukankah kita wajib patuh pada semua suruhan, tegahan & larangan Yang Maha Esa?? 

Bukankah DIA dah berfirman:

“Patutkah kamu melakukan hubungan jenis dengan lelaki dari kalangan manusia. Dan kamu tinggalkan apa yang diciptakan oleh Tuhan kamu untuk kamu (melakukan hubungan yang halal) dari badan isteri-isteri kamu? (kamu orang-orang yang bersalah) bahkan kamu adalah kaum yang melampaui batas (keinginan kebanyakan haiwan)!” 
[Surah as-Syua'raa: ayat 165-166]

mungkin golongan pembela akan cakap "depa tak mintak lahir berperasaan songsang, senget, terbalik, bla..bla..bla.." tapi adakah dengan menyokong perbuatan golongan nie akan "mengubat" penyakit jiwa depa tu??

pasaipa tidak digunakan pendekatan agama?? pasaipa kena ikut telunjuk dewi kaff-fa-roo tu! sedih bila ada orang melayu, mengaku Islam tapi menyokong penganjuran nie..pasaipa?? sebab nak kan sokongan..nama..senang melobi jadi ahli politik..pemimpin..menteri..

sebab tu Nabi s.a.w dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari & Muslim pernah bersabda: “Wahai `Abd ar-Rahman! Jangan engkau meminta jawatan pemimpin. Sesungguhnya jika engkau diberikannya dengan permintaan maka engkau ditinggalkan (tidak ditolong). Sekiranya engkau diberikannya tanpa permintaan maka engkau dibantu (oleh Allah)” 
[Shahih Al-Muslim: 1791]

hari nie..dalam satu ruangan paper online ada kisah penguin gay dari Zoo Toronto, Kanada (sebuah negara majoriti kaff-fa-roo). Sekoq nama Pedro sekoq lagi nama Buddy!

 hi! saya Pedro..ini kekasih saya Buddy.. kami gay!

Depa nie bakal diasingkan sebab asyik berkepit & menunjukkan kecenderungan perlakuan gay! see!! sedangkan binatang nak jadi gay pun kita tak setuju sebab menentang hukum alam, pasaipa tang manusia sendiri ada plak yang menyokong?? ka yang menyokong tu lagi teruk taraf dia dari binatang?? wallahua'lam :)

nota: senang cakap "kalau hidup tak mau ikut suruhan & larangan Allah, pi cipta bumi sendiri & dok sana sampai bila2.." 

2 comments:

SkinZainol said...

bacbarangkali si A***** tu dah nyanyuk gamaknya...

sapa yang join tu super duper nyanyuk + benggong...

abahsofea said...

bukan nyanyuk kinah..tapi hati dah hitam..lebih hitam dari beliau sendiri!!

pun jangan..ada peminat ramai oo..orang melayu plak tu!