16 July 2012

syok beda depa :)

assalamualaikum. masuk opis lepas lunch tadi, niza mai jumpa aku..tunjuk surat jemputan ke majlis penyampaian sijil sah jawatan..alhamdulillah..tumpang syok beda depa..

pasaipa depa? sebab masa aku masuk 3tahun dulu, kami masuk berenam..aku, niza, eija, kak su, helmi salam dan hadi nunuih..bezanya aku sorang ja staf kontrak ..setahun jugak kerja kontrak sebelum dapat tetap..

so aku expect, depa berlima semua sah jawatan dan akan p majlis tu beramai-ramai..mesti meriah!

at least, dah boleh tarik nafas lega sebab anything happened, depa dah sah dalam jawatan..tak lambat lagi boleh bawak keluaq EPF ribu riban..pastu dalam payslip pun makin banyak gaji sebab EPF dah tak potong..

so harap-harap kawan-kawan aku ni akan terus maju dan berjaya..hat mana-mana baru tulis kat blog kata rasa kurang bermotivasi mai gheja tu, harap-harap pasni makin awai sampai opis..makin rajin buat kerja..haha

so..tinggallah aku sorang-sorang..1 more year to go..tu pun kalau orang nak bagi sah la..

pastu tahun nie gak ramai kekawan beli rumah baru..loan Deq Qienz dengan As Gadisworld dah lulus..dan rasanya ramai lagi akan share happiness lepas nie..congrats for them too :)

10 comments:

SkinZainol said...

saya pun dpt surat cam niza jugak....xpa next yer abahPhea apply la pulak bersama Qsaeh + ZD...

Anonymous said...

Ur turn will come, InsyaAllah. Congratz to Skin, Niza and sume² yang dah dapat surat. Happy for them too. *wink*

abahsofea said...

wahhh..tahniah la skinz..syok la dia :)

abahsofea said...

tengs anonymous (suspected as KY)..hehe

zul said...

makasih2...kita p sama2 ya skinz..sy dah dimotivasikan....

Deq's Qienz said...

xper pelan² en stidi..ader rezeki tak kemana tuh kira oke la dah dapat tetap..hehee

p/s : kin, cik as n cikjat bakal berjiran nanti..wink..wink :))

abahsofea said...

Niza: belanja kami sama..kami pun perlu motivasi jugakkk..haha

abahsofea said...

insyaAllah DQ..harap doa kawan2 la sama..hehe

syok depa..buleh p gheja sekali :)

gadisworld said...

insyaallah cik shidi..rezeki tahun depan tu nanti..

deq qien n cik jat mmg betul2 berjiran, jerit dari umah pun dengaqqq..umah as jauh sikit ..he..he

abahsofea said...

xpa..As boleh pasang built-in speaker..pastu jiran2 lain kata "hoiiii ampa ingat ampa bertiga saja ka dok sini??? anak aku nak tidoq la weiiii..." haha